Pozytywne opinie klientów z roku na rok odgrywają coraz większą rolę w branży e-commerce. W 2019 ponad połowa klientów kierowała się opiniami innych, kupując po raz pierwszy w nowym sklepie internetowych. Często to właśnie one pozwalają określić, czy konkretna strona nie jest wirtualnym oszustwem. Według danych statystycznych, opinie innych użytkowników czyta ponad 90% odwiedzających witrynę! W takim razie jak odpowiednio zadbać o ten element?
Najważniejsze zalety opinii klientów
Opinie konsumentów działają przede wszystkim jako potwierdzenie rzetelności sklepu. W internecie jest pełno fałszywych biznesów jedynie czekających na naiwnych klientów. Jednym z elementów pozwalających w prosty sposób zweryfikować wiarygodność handlarza są właśnie recenzje kupujących. Do uwierzytelnienia sklepu mogą przydać się nawet negatywne opinie. Odpowiadając na nie, nie tylko potwierdzisz autentyczność swojego biznesu, ale pokażesz również, że dbasz o swoich klientów i komunikację z nimi. Co więcej, komentarze kupujących świetnie sprawdzają się jako zestawienie opisu produktu z jego rzeczywistą jakością. Nawet najlepiej przedstawiony towar nie zwiększy konwersji sklepu tak bardzo, jak opinie klientów. Według statystyk pozytywne recenzje produktu w Google bądź nawet w samej witrynie mogą zwiększyć jego sprzedaż nawet trzykrotnie!
Jak otrzymywać więcej opinii?
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się robić zakupy przez internet, to Twojej uwadze na pewno nie umknęło, że w wiadomości zawierającej potwierdzenie zamówienia często znajduje się prośba o zostawienie opinii. Jest to najpopularniejszy sposób na pozyskanie większej liczby opinii klientów. Nie oznacza to jednak, że każdy konsument, który zostanie poproszony o zostawienie komentarza, rzeczywiście to zrobi. Dobrym pomysłem jest zaoferowanie czegoś w zamian za recenzję. Może to być gratis dodawany do zamówienia, rabat na kolejne zakupy lub dostawę, czy też darmowa wysyłka. Wszystkie informacje o tanich nadaniach paczek dla biznesu znajdziesz pod adresem: https://perfekcyjnaprzesylka.pl/. Jednak nawet zachęta w postaci bezpłatnego transportu nie zadziała, jeśli sam proces zamieszczania opinii będzie zbyt skomplikowany. Kluczem do sukcesu (czyli w tym przypadku wielu komentarzy klientów) jest prostota. Nieskomplikowana forma recenzowania zamówienia, bez konieczności zakładania konta i zbędnych formularzy, na pewno zachęci konsumentów do dzielenia się swoimi opiniami.
Największy błąd sprzedawców – sztuczne opinie
Wielu właścicieli internetowych biznesów, nie wiedząc jak zwiększyć konwersję w sklepie, sięga po niezbyt etyczne rozwiązania – kupowanie lub własnoręczne tworzenie opinii „klientów”. Takie inicjatywy, choć pozornie kuszące, są zwykłym strzałem w kolano. Większość sprzedawców po prostu nie wie jak napisać opinię o produkcie w szczery i naturalny sposób. Ponadto większość internautów jest wyczulona na tego typu zabiegi i z miejsca przejrzy twój podstęp. Nic nie rujnuje wizerunku sklepu jak sztuczne recenzje i oceny – biznes z miejsca cierpi na wiarygodności, przez co może stracić przyciągniętych wcześniej konsumentów oraz zaprzepaścić szanse na pozyskanie nowych. Pamiętaj, z internetu nic nie znika, więc raz utracone zaufanie klientów może okazać się praktycznie niemożliwe do odzyskania.
Leave a Reply