Czym są opakowania flow pack?

opakowania na jedzenie

opakowania na jedzenie

Żywność można pakować na wiele sposobów, a jedną z możliwości są opakowania flow pack. Choć nazwa może brzmieć na początku dosyć obco, jest to nic innego jak hermetycznie zapakowany produkt, którego końcówka później zostaje szczelnie zamknięta. Czym wyróżniają się opakowania flow pack i jakie są jego zalety? Odpowiedzi znajdują się w niniejszym artykule. 

Jakie są zalety opakowań flow pack?

Najważniejszą zaletą opakowań flow pack będzie z pewnością jego uniwersalność. Otóż w tego typu opakowaniach można zapakować prawie wszystko: produkty gastronomiczne, farmaceutyczne, a nawet towary przemysłowe. W folii można umieścić produkty o każdym kształcie, choć najlepiej sprawdzają się symetryczne i geometryczne. Materiałem, którego używa się do pakowania, jest głównie folia BOPP oraz laminaty z folii BOPP w różnych wariantach: transparent, biała, perła. Materiał nie przepuszcza powietrza, zabezpiecza zawartość podczas transportu i chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Jest to zatem świetne rozwiązanie przy przewozach międzykrajowych czy międzykontynentalnych. 

Jednak aby produkt był odpowiednio zabezpieczony, należy skorzystać z usług firmy, która oferuje najwyższą i sprawdzoną jakość. Jedną z możliwości jest zatem firma Eurosleeve, która od wielu lat zajmuje się opakowaniami żywności i nie tylko. 

Jak działają maszyny typu flow pack?

Produkcja z użyciem opakowań typu flow pack ma jeszcze jedną zaletę: jest w pełni zautomatyzowana. Dzięki temu koszty obsługi są niskie, a praca z maszyną przebiega intuicyjnie i nie przysparza problemów technicznych.

Jeśli chodzi o samo działanie maszyn typu flow pack, przebiega to w następujący sposób: folia jest umieszczona w maszynie w formie rolki. Następnie zgrzewa się z jednej strony, po czym wewnątrz umieszcza się pakowany produkt. Na koniec następuje ponowne zgrzanie opakowania i jego odcięcie. Większość maszyn jest także wyposażona w drukarkę, dzięki czemu możliwe jest natychmiastowe umieszczenie na folii takich danych jak przydatność do spożycia, firma czy numer seryjny. Oprócz tego producent często oferuje personalizacje zamówienia: można zatem wybrać ustawienia szerokości oraz długości opakowania. Oznacza to także, że możliwe jest wyprodukowanie zaledwie kilku sztuk, co może się okazać przydatne, gdy na przykład klient chciałby dokładnie zobaczyć proponowane opakowanie. Nie ma wtedy ryzyka poniesienia ogromnych kosztów, jak to ma miejsce w przypadku masówki.