Internet w znacznym stopniu zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Jednym z najnowszych trendów w branży e-commerce są transmisje sprzedażowe, czyli transmisje na platformach internetowych, w czasie których sprzedawcy na żywo prezentują swoje towary i prowadzą ich sprzedaż. Transmisje tego typu cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów. Kto najchętniej na nie zagląda?
Czym są transmisje sprzedażowe?
Transmisja sprzedażowa to rodzaj relacji na żywo prowadzonej za pośrednictwem social mediów lub specjalnych platform streamingowych – jedną z nich jest serwis Seltu.tv – podczas której sprzedawca prezentuje widzom posiadane w ofercie towary, które ci mogą w wygodny sposób zakupić. Transmisje są dla firm sposobem na z jednej strony skalowanie sprzedaży, z drugiej zaś na docieranie do szerokiego grona potencjalnych klientów, nawiązywanie relacji oraz budowanie wizerunku marki.
Model sprzedaży za pośrednictwem transmisji internetowych jest obecnie bardzo popularny w krajach azjatyckich – upowszechniły się one między innymi w następstwie pandemii koronawirusa. W czasie powszechnych lockdownów,, transmisje stały się swego rodzaju substytutem wizyty w stacjonarnym sklepie, pozwalającym obejrzeć towar i na żywo zadawać sprzedawcy pytania.
Jacy klienci uczestniczą w transmisjach sprzedażowych?
Transmisje sprzedażowe to wygodny sposób prowadzenia sprzedaży przede wszystkim dla firm z branży modowej – przede wszystkim butików, sklepów odzieżowych, ale także sprzedawców biżuterii oraz różnego rodzaju akcesoriów i galanterii. Innymi słowy produktów, które klienci pragnąć przede wszystkim dokładnie obejrzeć, nim zdecydują się na zakup. Z tego samego powodu na prowadzenie transmisji coraz chętniej decydują się firmy z branży home decor.
Kim natomiast są klienci uczestniczący w transmisjach? Choć transmisje sprzedażowe przyciągają bardzo zróżnicowaną klientelę – zarówno pod względem wieku, płci, jak i np. miejsca zamieszkania czy dochodów – możliwe jest stworzenie pewnej ogólnej charakterystyki uczestników.
Są to osoby ceniące swój czas i pieniądze, nie podejmujące decyzji zakupowych w sposób spontaniczny i nieprzemyślany. Decydują się one na uczestnictwo w transmisji sprzedażowej przede wszystkim dlatego, że są ciekawe produktu i chcą dowiedzieć się na jego temat jak najwięcej – dlatego ważne jest, by sprzedawca prowadzący transmisję był w stanie odpowiadać na pojawiające się pytania i wątpliwości. Ponadto uczestnicy transmisji bardzo dużą uwagę przywiązują do produktów oryginalnych – zamiast udać się na zakupy do sieciówki, wolą obejrzeć ofertę mniejszych sklepów, wiedząc że mogą w nich znaleźć prawdziwe, unikatowe perełki.
Leave a Reply