Kampanie Google Ads są obecnie nieodłącznym elementem strategii dla wielu sklepów internetowych. Wykorzystując moc takiej reklamy, możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zakupem określonych produktów lub usług. Utrzymanie efektywnej kampanii jest jednak sporym wyzwaniem. Często wiąże się to z wieloma pomyłkami, a efekty tego mogą być zauważalne dopiero po pewnym czasie. Jakie są to więc błędy i jak ich unikać? Podpowiadamy.
Błąd 1: Niewłaściwe słowa kluczowe
Słowa kluczowe to absolutna podstawa każdej kampanii Google Ads. To one decydują, na jakie konkretnie zapytania użytkowników ma wyświetlać się określona reklama. Dlatego najczęściej popełnianym błędem jest niewłaściwe użycie słów kluczowych, co prowadzi do marnowania budżetu. Aby uniknąć tych problemów, należy dokładnie analizować raporty i znaleźć złoty środek między wydatkami a efektywnością danej kampanii reklamowej.
Błąd 2: Brak optymalizacji strony docelowej sklepu
Strona docelowa to miejsce, do którego trafia użytkownik po kliknięciu na link reklamowy. Często popełnianym błędem jest kierowanie go do strony głównej lub do podstrony z kategorią, gdzie musi spędzić nieco czasu, aby znaleźć w sklepie potrzebny mu produkt. Aby uniknąć tego błędu, należy zadbać o intuicyjną i prostą nawigację oraz kierować użytkownika bezpośrednio do wskazanej przez słowo kluczowe podstrony.
Błąd 3: Niewłaściwe śledzenie konwersji
Trzecim błędem jest nieprawidłowe śledzenie konwersji. Taka sytuacja może mieć miejsce zwłaszcza w przypadku źle skonfigurowanych ustawień kampanii. Mogły się one sprawdzać w przypadku innej reklamy, ale po wyborze innego produktu wymagane są istotne zmiany. W takim przypadku może być konieczna kompleksowa optymalizacja kampanii Google Ads.
Błąd 4: Ignorowanie negatywnych słów kluczowych dla sklepu
Negatywne słowa kluczowe są tak samo ważne, jak te, które wykorzystujemy do promocji sklepu. Często popełnianym błędem jest zupełne ignorowanie tego aspektu. Np. sprzedając luksusowe produkty, nie chcemy, aby pojawiały się one pod frazami takimi jak „tanie” lub „używane”. Pomocna w tym aspekcie może okazać się własna wiedza lub doświadczona agencja Google Ads, która ma duży zasób informacji na ten temat i może odpowiednio skonfigurować kampanię.
Błąd 5: Brak regularnej optymalizacji kampanii
Warto mieć także świadomość, że regularne poprawianie efektywności kampanii Google Ads jest niezbędne, aby utrzymać stałą i wysoką efektywność reklamową. Zaniedbując ten aspekt, zwiększymy niepotrzebnie koszty kampanii i doprowadzimy do spadku wyników sprzedażowych sklepu.
Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/kampanie-ads-sklepy/.
Leave a Reply